Convinsi ca iarna a plecat definitiv, soferii au dat fuga sa-si monteze cauciucuri de vara. La vulcanizari au fost cozi, iar muncitorii au lucrat la foc continuu: pneurile uzate sunt colectate si duse la reciclare
Convinsi ca iarna a plecat definitiv, soferii au dat fuga sa-si monteze cauciucuri de vara. La vulcanizari au fost cozi, iar muncitorii au lucrat la foc continuu: pneurile uzate sunt colectate si duse la reciclare

Convinsi ca iarna a plecat definitiv si ca de aceasta data nu vom avea un sfarsit de aprilie ca anul trecut, soferii au dat fuga sa-si monteze cauciucuri de vara. Astazi la vulcanizari au fost cozi, iar muncitorii au lucrat la foc continuu. Responsabilii de la Ministerul Mediului spun ca pneurile uzate sunt colectate si duse la reciclare. Acestea se transforma in ulei, ajung in compozitia asfaltului sau la gradinite pentru decor.

La vulcanizarea de pe strada Calea Basarabiei, astazi pe la pranz vreo 15 soferi si-au parcat masinile si isi asteptau randul. Altii au format o coada in strada. 

“Se incalzeste, schimbam pneurile de vara.”

Cauciucurile de iarna care sunt uzate de tot, sunt lasate la vulcanizare. Cel care nu sunt roase pana la capat sunt folosite in urmatorul sezon rece. Unii soferi le vand si fac in felul acesta un ban. 

"Cand e timpul, le schimbam, ne anunta la televizor. Cumparam de mana a doua, vara se poate. Cele vechi daca sunt cat de cat bune,    se mai vand."

"Daca imi convine pretul si marimea, le cumpar. Barbatul daca isi cumpara pantofi, cumpara noi, asa procedeaza si cu pneurile."

"Cum vin caldurile schimbam cum vin frigurile tot schimbam. - Cu cele vechi ce faceti? - Le lasam, aici ei stiu unde sa le utilizeze."

Administratorii vulcanizarilor spun ca pneurile vechi sunt colectate si duse la firmele care se ocupa de reciclare.

Ruslan SLIVCA, DIRECTOR FIRMA COLECTARE CAUCIUCURI:  "Noi avem contract, aici la Pruncul este reciclare, atunci cand se strange un numar anumit noi le dam, asa trebuie sa faca toti, deoarece ecologia este pentru copiii nostri, pentru nepoti."

Responsabilii de la Ministerul Mediului sustin ca trei medode de reciclare a pneurilor sunt permise. Acestea pot fi resapate, adica reparate si folosite din nou, pot fi transformate in ulei pentru tehnica, iar daca sunt maruntite pot fi folosite in compozitia asfaltului pentru drumuri.

Unii angajati de la vulcanizari spun ca duc o parte din pneuri pe la gradinite, scoli sau in curtile blocurilor intrucat sunt solicitate acolo pentru décor. Reprezentantii Ministerului Mediului spun ca aceasta practica este permisa. Este interzisa insa incendierea acestora.

In unele state europene, pulberea de cauciuc este folosita pentru gazoanele cu invelis artificial, iar specialistii spun ca in curand s-ar putea ca aceasta practica sa fie aplicata si la noi.